מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
5 posters
זעם ברחבי ישראל :: ראשי :: מידע והודעות
עמוד 1 מתוך 1
מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
אז, לפני זמן רב חבר קרוב מארה"ב כתב מדריך לאיך לשחק משחקי Post by Post - משחקים שמתנהלים הודעה אחר הודעה כמו זה שלנו פה בפורום - בצורה יעילה. הסיבה לכתיבת המדריך - הוא ממש שונא את הפורמט, ובכל זאת, הוא מנחה בו לעיתים תכופות (הוא אפילו הנחה משחק שנמשך 4 שנים שחלק ניכר ממנו היה בpost by post). הבעיה - המשחקים האלה איטייים מאוד. ועוד כמה בעיות שפחות רלוונטיות לנו, אבל מוחלפות בבעיות משלנו (מה קורה כששחקן מסוים לא זמין בסצינה מרובת משתתפים, למשל?)
אז לנוחיותכם תרגמתי את הטיפים שלו, והפכתי את הדוגמאות לרלוונטיות לנו. אני גם משאיר פה לינק למדריך המקורי באנגלית, גם כן לנוחיותכם. תהנו.
**כל הכתוב במדריך זה הוא טיפים שאני דוגל בהם ומשתדל לעמוד בהם - לא תורה מסיני ולא איך דברים צריכים להיות - וחשוב לי להבהיר כאן ועכשיו שהכל בגדר הצעה לדרך משחק מסויימת**
תנו מידע וכיוון לסצינות אל תשאלו "מה אני רואה?", ואפילו לא "אילו מבנים יש שם?". למשל - אם אתם מחפשים לקנות שווארמה, אז תתחילו בזה - אחרת יהיו שלושה חילופי פוסטים שבהם המנחים מתארים לכם כל כך הרבה דברים שהם לא השווארמה שאתם מחפשים - ועד שבסוף חילופי 16 פוסטים תציינו שמה שחיפשתם זה שווארמה.... תהיו ספיציפיים במה שאתם מחפשים.
תפעלו בתוך הדמות ולא מחוץ לדמות בהמשך לדוגמא למעלה, תשפרו את השאלה בכך שתעשו את זה כחלק מהמשחק. "אמיר שואל ברחוב לגבי מיקום של שווארמה טובה" זו תגובה טובה יותר משהשחקן שואל את המנחה 'האם יש פה שווארמה טובה?' - ברגע שהדמות פועלת יש משחק. אינטראקציה בין דמות לNPC או בין דמות לדמות עדיפה בהרבה מאינטראקציה של מנחה לשחקן או שחקן לשחקן.
תעשו יותר ולא פחות כשאתם שואלים שאלה אחת בכל פעם זה לוקח זמן - הרבה זמן. שבעוד שהדמויות שלנו נמצאות בנקודת זמן מסויימת, אנחנו כשחקנים צריכים להשקיע בכל תגובה כזאת הרבה יותר זמן. לדוגמא:
אמיר אמיר מחפש את קול המצודה
מנחה איפה אתה מחפש?
אמיר בקאיירן
מנחה אתה מוצא אותו
אמיר איפה?
מנחה בסדנא שלו
אמיר אוקיי - INPLAY "שלום קול המצודה"
אריק "שלום שופך אור"
אמיר "איך היה היום שלך?"
אריק "טוב."
אמיר "הכנסתי מישהי להריון."
אריק "הו מזל טוב, יהיו לנו גורים בקרוב."
אמיר "זו (הכניסו שם של גארו נקבה במשחק לנוחיותכם)"
אריק *מכות*
משהו כמו 7 הודעות לומר שלום. 10 בשביל הסמולטוק. אולי בזמן אמת במפגש חי/סשן שולחני יש לנו זמן לזה - אבל כנראה שיקח שבוע להעביר את זה בפורום.
הנה דוגמא אחרת:
אמיר אמיר מחפש את קול המצודה - כשימצא אותו, הוא יחליף גינוני כבוד עם האלפא, לפני שמגיע ללב העניין - הוא הכניס מישהי להריון והמישהי הזו היא גארו בספט.
מנחה אתה מוצא את קול המצודה עומל בסדנא, עובד על להב מכסף, כאשר ניצוצות מרצדים מעלה מפטיש העבודה שבידו הימנית וצליל המתכת המכה במתכת מחריש את אזניך. שולחן העבודה עמוס בתרשימים וסקיצות לפרויקטים גמורים למחצה, ריח של זיעה וגריז ממלא את הנחיריים שלך בעודך צועד פנימה, וכמעט שאפשר לטעום את הפיח שממלא את החדר. מפה טקטית של הקאיירן הוצבה ממוסגרת מעל דלת הכניסה לסדנא, ומסומנים בה נקודות תורפה של הקאיירן ונקודות שמירה אסטרטגיות - תוספת למשרדו האישי של קול המצודה מאז ההתקפה האחרונה על הקאיירן.
אריק אריק שומט את כלי העבו מידיו, ונעמד, כמעט כרפלקס מתנשא לגובה של גלאברו, כמעט ומשתנה לחלוטין לקרינוס, מעל אמיר. בתנועה מהירה הוא שולח את ידו לצווארו של אמיר, מצמיד אותו לאחד הקירות, ולוחש באוזנו - "את מי?!" - כאשר הוא מקבל את תשובתו הוא מכניס ברכייה עצמתית למפשעתו של אמיר, ואומר חרש מעליו, "אם כך… נצטרך לתכנן את המוות של XXXX, לסלק אותה מהדרך, ולדאוג שלא תחזור על הטעות….", הוא אומר באותו מצמיד את להב הכסף לאיזור הפציעה בעדינות, כנגד יכולת ההתחדשות של הגארו, "עכשיו…. בעניין אחר - איך דרור מתקדם בתהליך החינוך שלו?"
התחלופה השנייה היא עדיפה - לא רק שהיא מקיפה את השיח בפחות הודעות, גם יש יותר 'נתינה ולקיחה' בסצינה - אמיר יוזם את הסצינה ומבסס את הטון ברגע שהוא מגיע לחלקים ה'לא מובנים מאליהם'. אם הוא לא יכל למצוא את אריק - המנחה פשוט היה צריך לומר "לא" כשהשחקן של אמיר ביקש לפתוח סצינה מול קול המצודה - וזה מובן שאמיר הולך לומר "שלום" וכנראה שהוא גם יפתח את הדלת לפני שיכנס לתוך הסדנא. כנראה שהוא גם לבש בגדים אם הוא בצורת הומיד ואם לא אז הוא יתאר את זה.
עניין שבירת הליטאני היא דבר שאריק לא ידע עליו, לכן מקדמים את הנראטיב לנקודה הזו, כי משם אי אפשר להניח איך אריק יבחר לפעול.
גם המנחה בחלק הראשון היה די מעפן - השאלות היו מעורפלות ומעצבנות, אבל תשובות בנות מילה אחת הן דרך נוראית לבנות עולם, להקדיש תשומת לב לשחקנים ולקדם את הסצינה.
החילוף השני נתן נופח לסדנא של קול המצודה, ואולי גם קצות חוט שבהם אמיר יתעניין: 'להב מכסף? מנין לקול המצודה החומרים לזה. 'התקפה על הקאיירן?' תזכורת לעבר עבור השחקנים הותיקים, וקרס קטן לאירועי העבר של המשחק עבור השחקנים החדשים. וכל קלט החושים - שידובר באריכות בהמשך.
ואריק מביא גם תגובה לפרטי המידע שהובאו על ידי אמיר, וגם מוסיף קרסים משלו. עכשיו גם לשחקן של אמיר יש על מה להגיב - סיימו לדבר על מה עושים בעניין שבירת הליטאני, עכשיו אפשר לדבר על החינוך של דרור. ובהרבה פחות הודעות מהחילוף הראשון.
תפנו לחושים של הדמויות טיפ גנרי למדי בעבור מנחים אבל גם רלוונטי לשחקנים, בעיקר במשחק מרובה משתתפים בו לכל דמות יש את חלקת גן העדן שלה. אם תפנו לשניים-שלושה חושים בכל הודעה שאתם שולחים החוויה שתעניקו תהיה עשירה ואיכותית יותר. תכניסו פנימה ארבעה או אפילו חמישה - ג'קפוט. לנסות להבין מה אתה מריח, או טועם או חש עם אצבעותיך מאלץ אותך לחשוב על הסצינה כולה ולהכיל אותה, וכשאתה מעלה את הסצינה כולה בראשך - היא גדלה בהכרח. כמו כן - אנחנו גם גארו - ולרבים מאיתנו חוש הראייה הוא לא החוש העיקרי, אלא חוש הריח, השמיעה ואולי אפילו המגע.
תכניסו פעולות לדיאלוג לדבר זה טוב. זה מקדם משחק. לדבר בעודכם מתארים תנועות - בין אם מחוות גוף אגביות, תנועה של דברים ברקע, או אפילו את איתני הטבע (שמש שוקעת, תנועת הגלים וכו') - כל אלו מעניקים יותר בשר לדיאלוג, נקודות עניין נוספות לסצינה - וכו'.
תוספת הפיטר המתרגם "כן ו…" משחקי תפקידים זה תיאטרון אחד גדול של אימפרוויזציה בעלת קווים מנחים מסויימים - ואחד העקרונות החשובים ביותר באימפרוביזציה הוא "כן! ו…." - לא לפסול דברים שקורים, ולהוסיף על הסצינה. רבים מאיתנו, ואני ביניהם, פושעים כנגד כלל זה כשהמשחק רץ קדימה ומדלגים על משהו שרצינו להגיב עליו. כשדבר כזה קורה ממליץ בחום - תנשמו שלוש פעמים, תשתו כוס תה - ותחשבו טוב טוב אם שווה להחזיר את הסצינה אחורה בשביל הפרט שלכם. אם שווה להגיד "לא! אבל…". לפעמים זה שווה. לפעמים מה שאתם מביאים יצור סצינה אמינה יותר, נכונה יותר, ועשירה יותר - שתהיה הרבה יותר כיפית למשחק. לפעמים זה יהיה אמין יותר, נכון יותר, אבל יוריד מהשפע של הסצינה שקוראת ויאבד מהכיף. אני אומר את זה גם לעצמי, ואפילו קודם כל לעצמי.
תוספת הבלכמן - "Hold Your Horses" - לפעמים ממש בא לכם לרוץ עם הסצינה. לפעמים יש גם אנשים לרוץ איתם עליה. אבל לכולנו יש חיים - ולפעמים אין זמן לפורום. אז כדי להימנע מלכתחילה ממצבים שבהם שחקנים ירצו לחזור אחורה ולעשות רטקון, תחכו קצת לפני שאתם מגיבים - במיוחד כשאתם שמים לב שיש רצף של תגובות מאותם שני שחקנים. תזכרו שהמשחק הוא על תזמון שבועי - כלומר אף אחד לא מחויב לבזבז את כל זמנו בפורום, וכל עוד הוא מגיב על הסצינות שלו במהלך השבוע, הוא בתזמון טוב. אם חשוב לכם לגרום לסצינות לרוץ מהר - תדאגו שאתם יוצרים סצינות עם מעט משתתפים, ודואגים מראש לזמנים שבהם כל המעורבים יהיו זמינים ותוכלו לרוץ עליהן/לעשות אותן בטלפון ואז להעלות לפורום באישור מנחים. אחרת קחו בחשבון שלא כולם זמינים כמוכם. תתחשבו ותחכו לכולם, זה יהפוך את המשחק למהנה הרבה יותר ופורה הרבה יותר.
תוספת הפיטר המתרגם "אל תפחדו לקבוע עובדות" *תופס מחסה לפני שהמנחים זורקים עליי עגבניות ומדבר משם* - אין בושה בלקבוע דברים במרחב. אם אתה רוצה להישען על עץ - תקבע שיש במקום עץ ותתאר איך הדמות שלך נשענית עליו. אם אתה רוצה לשבת על סלע - אותו דבר. אם אתה רוצה ללכת לקנות שווארמה ואתה בדיוק בעזריאלי - אל תתבייש לקבוע שבצד השני של הכביש יש שאוורמה. אם למנחים חשוב שמשהו כזה לא יהיה אז הוא לא יהיה - אפשר לרטקן פרטים קטנים שכאלה. אבל אל תסרסו את ההודעות שלכם מתוכן ועומק כי 'המנחה לא אמר שזה ככה'. תסמכו על עצמכם לתאר התרחשויות, מקומות ואת הסביבה - ותסמכו על המנחים שהם לא ירטקנו אתכם על כל דבר קטן אלא אם כן הוא קריטי לעולם שלהם. זה משחק של אמון בין מנחה לשחקן, שחקן לשחקן ושחקן למנחה.
תוספת הפיטר המתרגם "הכיף לפני המשחק" - אוקיי, נקודה בעלת הרבה מחלוקות, אבל כמו שאמרתי - מדובר בהצעות שלי, ולא באמת אוניברסלית. זה רק משחק. אני אגיד שוב - רק משחק. כשאתם לוקחים את המשחק לכיוון מסויים, תחשבו טוב אם אתם תהנו מהכיוון הזה. גם אם זה מה שנכון לדמות שלכם לעשות, אם זה לא מה שנכון לכם כשחקנים - כנראה שזה לא יהיה נכון לדמות שלכם. אל תקחו את המשחק בשם ה-In Play למקומות שלא הייתם רוצים לראות את המשחק מגיע אליו, אחרת המשחק מאבד מהחשיבות הגדולה ביותר שלו - שנהנה ממנו. אני לא מדבר על לא לאתגר את עצמכם במשחק שאליו אתם לא רגילים, שהוא לא איזור הנוחות שלכם. אני מדבר על משחק שהוא בבירור כנגד היכולת שלכם כשחקנים להכיל ולהפיק ממנו הנאה/תועלת.
ארחיב את הטיפ המדובר ואומר - לא רק הכיף שלכם. גם הכיף של אלו שסביבכם. זה משחק מרובה משתתפים, וקל לא לשים לב אם אתה משחק על חשבון מישהו אחר. אני עושה את זה הרבה, אני בטוח. אני גם מרגיש שעושים לי את זה הרבה. בשורה התחתונה? תזכרו שיש שחקנים מאחורי עשרות הדמויות שיש במשחק שלנו, ולא לכולם נוח כל דבר, לא לכולם נעים כל דבר, לא לכולם כיף כל דבר. אני לא אומר 'לפני כל סצינה שבה אתם יורדים על דמות אחרת תדברו עם השחקן'. אני כן אומר תנסו להיות רגישים לניואנסים אחד של השני, ולהראות רגישות כלפי זה. ואם לא בזין שלכם לעשות את זה - לגיטימי - נסו לשים לב שאתם משחקים פחות מול שחקנים שאתם חוצים את הנוחות שלהם ויותר מול אלה שמרגישים בנוח אתכם ואתם איתם.
שיתוף פעולה טוב דורש ששני השחקנים - actors - ינסו לקרוא זה את זה, וימשכו וידחפו באופן שתורם לסצינה ומפתח אותה. זהו משחק עדין בין לצעוד אחורה כדי לתת לאחר לזרוח, לצעוד קדימה כדי לתת להם לעמוד בעמדה שבה יזרחו טוב יותר וכמובן - לא להחמיץ את הרגע שלך לזרוח.
תודה שקראתם וסליחה על החפירה
לינק לנושא המקורי באנגלית: https://www.tapatalk.com/groups/dicefreaks/play-by-post-tips-and-guidelines-t91.html
אז לנוחיותכם תרגמתי את הטיפים שלו, והפכתי את הדוגמאות לרלוונטיות לנו. אני גם משאיר פה לינק למדריך המקורי באנגלית, גם כן לנוחיותכם. תהנו.
**כל הכתוב במדריך זה הוא טיפים שאני דוגל בהם ומשתדל לעמוד בהם - לא תורה מסיני ולא איך דברים צריכים להיות - וחשוב לי להבהיר כאן ועכשיו שהכל בגדר הצעה לדרך משחק מסויימת**
תנו מידע וכיוון לסצינות אל תשאלו "מה אני רואה?", ואפילו לא "אילו מבנים יש שם?". למשל - אם אתם מחפשים לקנות שווארמה, אז תתחילו בזה - אחרת יהיו שלושה חילופי פוסטים שבהם המנחים מתארים לכם כל כך הרבה דברים שהם לא השווארמה שאתם מחפשים - ועד שבסוף חילופי 16 פוסטים תציינו שמה שחיפשתם זה שווארמה.... תהיו ספיציפיים במה שאתם מחפשים.
תפעלו בתוך הדמות ולא מחוץ לדמות בהמשך לדוגמא למעלה, תשפרו את השאלה בכך שתעשו את זה כחלק מהמשחק. "אמיר שואל ברחוב לגבי מיקום של שווארמה טובה" זו תגובה טובה יותר משהשחקן שואל את המנחה 'האם יש פה שווארמה טובה?' - ברגע שהדמות פועלת יש משחק. אינטראקציה בין דמות לNPC או בין דמות לדמות עדיפה בהרבה מאינטראקציה של מנחה לשחקן או שחקן לשחקן.
תעשו יותר ולא פחות כשאתם שואלים שאלה אחת בכל פעם זה לוקח זמן - הרבה זמן. שבעוד שהדמויות שלנו נמצאות בנקודת זמן מסויימת, אנחנו כשחקנים צריכים להשקיע בכל תגובה כזאת הרבה יותר זמן. לדוגמא:
אמיר אמיר מחפש את קול המצודה
מנחה איפה אתה מחפש?
אמיר בקאיירן
מנחה אתה מוצא אותו
אמיר איפה?
מנחה בסדנא שלו
אמיר אוקיי - INPLAY "שלום קול המצודה"
אריק "שלום שופך אור"
אמיר "איך היה היום שלך?"
אריק "טוב."
אמיר "הכנסתי מישהי להריון."
אריק "הו מזל טוב, יהיו לנו גורים בקרוב."
אמיר "זו (הכניסו שם של גארו נקבה במשחק לנוחיותכם)"
אריק *מכות*
משהו כמו 7 הודעות לומר שלום. 10 בשביל הסמולטוק. אולי בזמן אמת במפגש חי/סשן שולחני יש לנו זמן לזה - אבל כנראה שיקח שבוע להעביר את זה בפורום.
הנה דוגמא אחרת:
אמיר אמיר מחפש את קול המצודה - כשימצא אותו, הוא יחליף גינוני כבוד עם האלפא, לפני שמגיע ללב העניין - הוא הכניס מישהי להריון והמישהי הזו היא גארו בספט.
מנחה אתה מוצא את קול המצודה עומל בסדנא, עובד על להב מכסף, כאשר ניצוצות מרצדים מעלה מפטיש העבודה שבידו הימנית וצליל המתכת המכה במתכת מחריש את אזניך. שולחן העבודה עמוס בתרשימים וסקיצות לפרויקטים גמורים למחצה, ריח של זיעה וגריז ממלא את הנחיריים שלך בעודך צועד פנימה, וכמעט שאפשר לטעום את הפיח שממלא את החדר. מפה טקטית של הקאיירן הוצבה ממוסגרת מעל דלת הכניסה לסדנא, ומסומנים בה נקודות תורפה של הקאיירן ונקודות שמירה אסטרטגיות - תוספת למשרדו האישי של קול המצודה מאז ההתקפה האחרונה על הקאיירן.
אריק אריק שומט את כלי העבו מידיו, ונעמד, כמעט כרפלקס מתנשא לגובה של גלאברו, כמעט ומשתנה לחלוטין לקרינוס, מעל אמיר. בתנועה מהירה הוא שולח את ידו לצווארו של אמיר, מצמיד אותו לאחד הקירות, ולוחש באוזנו - "את מי?!" - כאשר הוא מקבל את תשובתו הוא מכניס ברכייה עצמתית למפשעתו של אמיר, ואומר חרש מעליו, "אם כך… נצטרך לתכנן את המוות של XXXX, לסלק אותה מהדרך, ולדאוג שלא תחזור על הטעות….", הוא אומר באותו מצמיד את להב הכסף לאיזור הפציעה בעדינות, כנגד יכולת ההתחדשות של הגארו, "עכשיו…. בעניין אחר - איך דרור מתקדם בתהליך החינוך שלו?"
התחלופה השנייה היא עדיפה - לא רק שהיא מקיפה את השיח בפחות הודעות, גם יש יותר 'נתינה ולקיחה' בסצינה - אמיר יוזם את הסצינה ומבסס את הטון ברגע שהוא מגיע לחלקים ה'לא מובנים מאליהם'. אם הוא לא יכל למצוא את אריק - המנחה פשוט היה צריך לומר "לא" כשהשחקן של אמיר ביקש לפתוח סצינה מול קול המצודה - וזה מובן שאמיר הולך לומר "שלום" וכנראה שהוא גם יפתח את הדלת לפני שיכנס לתוך הסדנא. כנראה שהוא גם לבש בגדים אם הוא בצורת הומיד ואם לא אז הוא יתאר את זה.
עניין שבירת הליטאני היא דבר שאריק לא ידע עליו, לכן מקדמים את הנראטיב לנקודה הזו, כי משם אי אפשר להניח איך אריק יבחר לפעול.
גם המנחה בחלק הראשון היה די מעפן - השאלות היו מעורפלות ומעצבנות, אבל תשובות בנות מילה אחת הן דרך נוראית לבנות עולם, להקדיש תשומת לב לשחקנים ולקדם את הסצינה.
החילוף השני נתן נופח לסדנא של קול המצודה, ואולי גם קצות חוט שבהם אמיר יתעניין: 'להב מכסף? מנין לקול המצודה החומרים לזה. 'התקפה על הקאיירן?' תזכורת לעבר עבור השחקנים הותיקים, וקרס קטן לאירועי העבר של המשחק עבור השחקנים החדשים. וכל קלט החושים - שידובר באריכות בהמשך.
ואריק מביא גם תגובה לפרטי המידע שהובאו על ידי אמיר, וגם מוסיף קרסים משלו. עכשיו גם לשחקן של אמיר יש על מה להגיב - סיימו לדבר על מה עושים בעניין שבירת הליטאני, עכשיו אפשר לדבר על החינוך של דרור. ובהרבה פחות הודעות מהחילוף הראשון.
תפנו לחושים של הדמויות טיפ גנרי למדי בעבור מנחים אבל גם רלוונטי לשחקנים, בעיקר במשחק מרובה משתתפים בו לכל דמות יש את חלקת גן העדן שלה. אם תפנו לשניים-שלושה חושים בכל הודעה שאתם שולחים החוויה שתעניקו תהיה עשירה ואיכותית יותר. תכניסו פנימה ארבעה או אפילו חמישה - ג'קפוט. לנסות להבין מה אתה מריח, או טועם או חש עם אצבעותיך מאלץ אותך לחשוב על הסצינה כולה ולהכיל אותה, וכשאתה מעלה את הסצינה כולה בראשך - היא גדלה בהכרח. כמו כן - אנחנו גם גארו - ולרבים מאיתנו חוש הראייה הוא לא החוש העיקרי, אלא חוש הריח, השמיעה ואולי אפילו המגע.
תכניסו פעולות לדיאלוג לדבר זה טוב. זה מקדם משחק. לדבר בעודכם מתארים תנועות - בין אם מחוות גוף אגביות, תנועה של דברים ברקע, או אפילו את איתני הטבע (שמש שוקעת, תנועת הגלים וכו') - כל אלו מעניקים יותר בשר לדיאלוג, נקודות עניין נוספות לסצינה - וכו'.
תוספת הפיטר המתרגם "כן ו…" משחקי תפקידים זה תיאטרון אחד גדול של אימפרוויזציה בעלת קווים מנחים מסויימים - ואחד העקרונות החשובים ביותר באימפרוביזציה הוא "כן! ו…." - לא לפסול דברים שקורים, ולהוסיף על הסצינה. רבים מאיתנו, ואני ביניהם, פושעים כנגד כלל זה כשהמשחק רץ קדימה ומדלגים על משהו שרצינו להגיב עליו. כשדבר כזה קורה ממליץ בחום - תנשמו שלוש פעמים, תשתו כוס תה - ותחשבו טוב טוב אם שווה להחזיר את הסצינה אחורה בשביל הפרט שלכם. אם שווה להגיד "לא! אבל…". לפעמים זה שווה. לפעמים מה שאתם מביאים יצור סצינה אמינה יותר, נכונה יותר, ועשירה יותר - שתהיה הרבה יותר כיפית למשחק. לפעמים זה יהיה אמין יותר, נכון יותר, אבל יוריד מהשפע של הסצינה שקוראת ויאבד מהכיף. אני אומר את זה גם לעצמי, ואפילו קודם כל לעצמי.
תוספת הבלכמן - "Hold Your Horses" - לפעמים ממש בא לכם לרוץ עם הסצינה. לפעמים יש גם אנשים לרוץ איתם עליה. אבל לכולנו יש חיים - ולפעמים אין זמן לפורום. אז כדי להימנע מלכתחילה ממצבים שבהם שחקנים ירצו לחזור אחורה ולעשות רטקון, תחכו קצת לפני שאתם מגיבים - במיוחד כשאתם שמים לב שיש רצף של תגובות מאותם שני שחקנים. תזכרו שהמשחק הוא על תזמון שבועי - כלומר אף אחד לא מחויב לבזבז את כל זמנו בפורום, וכל עוד הוא מגיב על הסצינות שלו במהלך השבוע, הוא בתזמון טוב. אם חשוב לכם לגרום לסצינות לרוץ מהר - תדאגו שאתם יוצרים סצינות עם מעט משתתפים, ודואגים מראש לזמנים שבהם כל המעורבים יהיו זמינים ותוכלו לרוץ עליהן/לעשות אותן בטלפון ואז להעלות לפורום באישור מנחים. אחרת קחו בחשבון שלא כולם זמינים כמוכם. תתחשבו ותחכו לכולם, זה יהפוך את המשחק למהנה הרבה יותר ופורה הרבה יותר.
תוספת הפיטר המתרגם "אל תפחדו לקבוע עובדות" *תופס מחסה לפני שהמנחים זורקים עליי עגבניות ומדבר משם* - אין בושה בלקבוע דברים במרחב. אם אתה רוצה להישען על עץ - תקבע שיש במקום עץ ותתאר איך הדמות שלך נשענית עליו. אם אתה רוצה לשבת על סלע - אותו דבר. אם אתה רוצה ללכת לקנות שווארמה ואתה בדיוק בעזריאלי - אל תתבייש לקבוע שבצד השני של הכביש יש שאוורמה. אם למנחים חשוב שמשהו כזה לא יהיה אז הוא לא יהיה - אפשר לרטקן פרטים קטנים שכאלה. אבל אל תסרסו את ההודעות שלכם מתוכן ועומק כי 'המנחה לא אמר שזה ככה'. תסמכו על עצמכם לתאר התרחשויות, מקומות ואת הסביבה - ותסמכו על המנחים שהם לא ירטקנו אתכם על כל דבר קטן אלא אם כן הוא קריטי לעולם שלהם. זה משחק של אמון בין מנחה לשחקן, שחקן לשחקן ושחקן למנחה.
תוספת הפיטר המתרגם "הכיף לפני המשחק" - אוקיי, נקודה בעלת הרבה מחלוקות, אבל כמו שאמרתי - מדובר בהצעות שלי, ולא באמת אוניברסלית. זה רק משחק. אני אגיד שוב - רק משחק. כשאתם לוקחים את המשחק לכיוון מסויים, תחשבו טוב אם אתם תהנו מהכיוון הזה. גם אם זה מה שנכון לדמות שלכם לעשות, אם זה לא מה שנכון לכם כשחקנים - כנראה שזה לא יהיה נכון לדמות שלכם. אל תקחו את המשחק בשם ה-In Play למקומות שלא הייתם רוצים לראות את המשחק מגיע אליו, אחרת המשחק מאבד מהחשיבות הגדולה ביותר שלו - שנהנה ממנו. אני לא מדבר על לא לאתגר את עצמכם במשחק שאליו אתם לא רגילים, שהוא לא איזור הנוחות שלכם. אני מדבר על משחק שהוא בבירור כנגד היכולת שלכם כשחקנים להכיל ולהפיק ממנו הנאה/תועלת.
ארחיב את הטיפ המדובר ואומר - לא רק הכיף שלכם. גם הכיף של אלו שסביבכם. זה משחק מרובה משתתפים, וקל לא לשים לב אם אתה משחק על חשבון מישהו אחר. אני עושה את זה הרבה, אני בטוח. אני גם מרגיש שעושים לי את זה הרבה. בשורה התחתונה? תזכרו שיש שחקנים מאחורי עשרות הדמויות שיש במשחק שלנו, ולא לכולם נוח כל דבר, לא לכולם נעים כל דבר, לא לכולם כיף כל דבר. אני לא אומר 'לפני כל סצינה שבה אתם יורדים על דמות אחרת תדברו עם השחקן'. אני כן אומר תנסו להיות רגישים לניואנסים אחד של השני, ולהראות רגישות כלפי זה. ואם לא בזין שלכם לעשות את זה - לגיטימי - נסו לשים לב שאתם משחקים פחות מול שחקנים שאתם חוצים את הנוחות שלהם ויותר מול אלה שמרגישים בנוח אתכם ואתם איתם.
שיתוף פעולה טוב דורש ששני השחקנים - actors - ינסו לקרוא זה את זה, וימשכו וידחפו באופן שתורם לסצינה ומפתח אותה. זהו משחק עדין בין לצעוד אחורה כדי לתת לאחר לזרוח, לצעוד קדימה כדי לתת להם לעמוד בעמדה שבה יזרחו טוב יותר וכמובן - לא להחמיץ את הרגע שלך לזרוח.
תודה שקראתם וסליחה על החפירה
לינק לנושא המקורי באנגלית: https://www.tapatalk.com/groups/dicefreaks/play-by-post-tips-and-guidelines-t91.html
נערך לאחרונה על-ידי אמיר "שופך אור" בתאריך Mon Apr 23, 2018 6:17 pm, סך-הכל נערך 4 פעמים
Fate- Totem Spirit
- מספר הודעות : 1802
Join date : 30.11.17
מיקום : לצד שורשיו של יגדרסיל, מביטות לבאר הגורלות
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
עצות חשובות ומצוינות, תודה.
אשלין "הפסקת חשמל"- עם גאיה
- מספר הודעות : 6580
Join date : 30.10.17
Age : 26
מיקום : צופה בכם מתקלחים בבלר
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
בעוד שאני מסכים ולוקח לעצמי כמה דברים מתוך זה שאני צריך לעשות לעיתים קרובות יותר-
יש שורה אחת שם שאני לא מסכים איתה, וזה הסקת המסקנה שאם אריק בועט בביצים של אמיר הוא גם פוגע, אבקש לא להחליט שפגעתם ביריב שלכם בלי לסגור איתו את הדברים קודם. אם אראה תגובה שבה מישהו תופס את הראש של דמותי ודופק אותו בקיר, בלי להתייעץ איתי, אכעס וזה יגרום לפיצוץ של הסצינה(אולי הדמות שלי ממש טוב בלחמוק? אל תניחו שפגעתם בלי להתייעץ עם המנחה או עם השחקן השני.)
יש שורה אחת שם שאני לא מסכים איתה, וזה הסקת המסקנה שאם אריק בועט בביצים של אמיר הוא גם פוגע, אבקש לא להחליט שפגעתם ביריב שלכם בלי לסגור איתו את הדברים קודם. אם אראה תגובה שבה מישהו תופס את הראש של דמותי ודופק אותו בקיר, בלי להתייעץ איתי, אכעס וזה יגרום לפיצוץ של הסצינה(אולי הדמות שלי ממש טוב בלחמוק? אל תניחו שפגעתם בלי להתייעץ עם המנחה או עם השחקן השני.)
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
Wyld כתב:בעוד שאני מסכים ולוקח לעצמי כמה דברים מתוך זה שאני צריך לעשות לעיתים קרובות יותר-
יש שורה אחת שם שאני לא מסכים איתה, וזה הסקת המסקנה שאם אריק בועט בביצים של אמיר הוא גם פוגע, אבקש לא להחליט שפגעתם ביריב שלכם בלי לסגור איתו את הדברים קודם. אם אראה תגובה שבה מישהו תופס את הראש של דמותי ודופק אותו בקיר, בלי להתייעץ איתי, אכעס וזה יגרום לפיצוץ של הסצינה(אולי הדמות שלי ממש טוב בלחמוק? אל תניחו שפגעתם בלי להתייעץ עם המנחה או עם השחקן השני.)
ההערה נקלחה לתשומת ליבי.
ועכשיו כחלק מפלספנות מכאנית (ולא קטנוניות ונסיונות שכנוע) - זכור לי דבר מה במכאניקה שנקרא 'פעולות טריוויאליות' - כאשר יש לך יותר קוביות מדירוג הקושי של הפעולה אתה יכול להניח שהוצאת הצלחה יחידה מידית - למשל במקרה של אמיר - כפות קטנות לדרור. ואלא אם כן דמות לא חומקת אקטיבית (מה שקשה לעשות במידה והיא מופתעת) - אז למעשה אין לה גלגול חמיקה - לא כך?
Fate- Totem Spirit
- מספר הודעות : 1802
Join date : 30.11.17
מיקום : לצד שורשיו של יגדרסיל, מביטות לבאר הגורלות
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
חסר כאן "לחכות אחד לשני ולא לרוץ"
גרגורי "קובר סוד"- עם גאיה
- מספר הודעות : 122
Join date : 07.03.18
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
גרגורי \"קובר סוד" כתב:חסר כאן "לחכות אחד לשני ולא לרוץ"
כן כן ושוב כן!
למרות שמה שהוא כתב על לא להחזיר את השיחה לאחור במקרה שרצו בלעדיך זה חשוב. לפעמים אנשים מגיבים תגובות שממש לא הגיוניות לשיחה זורמת. אם רצו בלעדיך באופן שממש ממש ממש ממש ממש לא הגיוני, אפשר בהחלט לבקש רטקון.
אשלין "הפסקת חשמל"- עם גאיה
- מספר הודעות : 6580
Join date : 30.10.17
Age : 26
מיקום : צופה בכם מתקלחים בבלר
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
גרגורי \"קובר סוד" כתב:חסר כאן "לחכות אחד לשני ולא לרוץ"
תודה - אוסיף
Fate- Totem Spirit
- מספר הודעות : 1802
Join date : 30.11.17
מיקום : לצד שורשיו של יגדרסיל, מביטות לבאר הגורלות
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
חשוב נורא, תודה על השיתוף.
דיאנרה "הכובשת" פולאנקו- עם גאיה
- מספר הודעות : 511
Join date : 12.01.18
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
התווסף טיפ חדש למדריך.
Fate- Totem Spirit
- מספר הודעות : 1802
Join date : 30.11.17
מיקום : לצד שורשיו של יגדרסיל, מביטות לבאר הגורלות
Re: מדריך הטיפים למשחק בפורום - מאת Kain Darkwind בתוספת עבדיכם הנאמן Peter
תוספת הבלכמן - "Hold Your Horses" - לפעמים ממש בא לכם לרוץ עם הסצינה. לפעמים יש גם אנשים לרוץ איתם עליה. אבל לכולנו יש חיים - ולפעמים אין זמן לפורום. אז כדי להימנע מלכתחילה ממצבים שבהם שחקנים ירצו לחזור אחורה ולעשות רטקון, תחכו קצת לפני שאתם מגיבים - במיוחד כשאתם שמים לב שיש רצף של תגובות מאותם שני שחקנים. תזכרו שהמשחק הוא על תזמון שבועי - כלומר אף אחד לא מחויב לבזבז את כל זמנו בפורום, וכל עוד הוא מגיב על הסצינות שלו במהלך השבוע, הוא בתזמון טוב. אם חשוב לכם לגרום לסצינות לרוץ מהר - תדאגו שאתם יוצרים סצינות עם מעט משתתפים, ודואגים מראש לזמנים שבהם כל המעורבים יהיו זמינים ותוכלו לרוץ עליהן/לעשות אותן בטלפון ואז להעלות לפורום באישור מנחים. אחרת קחו בחשבון שלא כולם זמינים כמוכם. תתחשבו ותחכו לכולם, זה יהפוך את המשחק למהנה הרבה יותר ופורה הרבה יותר.
מדגיש.
מדגיש.
זעם ברחבי ישראל :: ראשי :: מידע והודעות
עמוד 1 מתוך 1
Permissions in this forum:
אתה לא יכול להגיב לנושאים בפורום זה